ZDROWIE I URODA. LATO 2019 czas start!

2018-12-14 1:25:45

Tak, tak start! Już teraz! Jeśli chcesz „ coś” zrobić z własnym ciałem, to warto zacząć już teraz. Nieważne czy chcesz schudnąć, wyrzeźbić mięśnie, zadbać o zdrowie, albo po prostu lepiej się poczuć i naładować pozytywną energią, nie czekaj dłużej


Rusz się z kanapy, wyznacz sobie cele i je realizuj, na spokojnie, dla przyjemności, dla siebie. „Sześciopaku” nie zrobisz w tydzień, 10 kg nie zgubisz w 5 dni, kręgosłupa nie naprawisz „cudem”. Na wszystko potrzeba czasu, prawdopodobnie na to co masz teraz pracowałeś/pracowałaś o wiele dłużej, wiec jeśli chcesz zmiany, potrzebujesz więcej czasu.
Świadomie lub nie, każdy człowiek chciałby uniknąć w życiu bólu i wynikających z niego ograniczeń ruchowych jego organizmu. Walka o zdrowie powinna być jednym z ważniejszych celów naszego życia. Każdego dnia, podejmując aktywność fizyczną prowadzimy do wydzielania się endorfin (hormonów szczęścia), które istotnie wpływają na poprawę samopoczucia. Aktywność fizyczna i właściwe odżywianie prowadzą do poprawy sylwetki, wydolności i wytrzymałości. Ruch ma również istotny wpływ na naszą psychikę, gdyż powyższe korzyści prowadzą do polepszenia samopoczucia i wzrostu naszej samooceny. Jest wiele form aktywności fizycznej (taniec, konie, rower itd.), wystarczy wybrać formę, która najbardziej odpowiada i ją pokochać.
Polecam zajęcia w Perła Wellness, a co jest nowego?

TRENING METABOLICZNY

Jeśli nudzi cię trening aerobowy, chcesz skutecznie spalić tłuszcz, chcesz wyglądać smukło zachowując masę mięśniową, lubisz przekraczać swoje bariery, masz problem z jedzeniem słodyczy i napadami wilczego apetytu i nie wiesz, na co się zdecydować, mamy dla ciebie jedną odpowiedź. Trening metaboliczny! Wywołuje podniesiony metabolizm potreningowy, co wynika między innymi z długu tlenowego, który powstaje podczas samej jednostki treningowej. Proces ten może trwać nawet kilkanaście godzin po zakończonych ćwiczeniach, niektóre badania mówią nawet o 36 godzinach. Naukowcy dowiedli również, że trening siłowy metaboliczny spala liczbę kalorii porównywalną z tradycyjnym cardio, z tą różnicą, że wszystkie pochodzą z tkanki tłuszczowej, a tkanka mięśniowa pozostaje nienaruszona. W treningu cardio spalane są zarówno tłuszcz i mięśnie. Trening metaboliczny to świetna metoda podnoszenia wydolności, tolerancji organizmu na wysiłki o wysokim poziomie intensywności. Idealny jest dla osób, które chcą w poprawić swoje wyniki zarówno w wytrzymałości, wydolności, jak i szybkości. Jest to również świetne rozwiązanie dla tych, którzy zmagają się z zatrzymaniem spadku masy ciała podczas odchudzania. Regularne wykonywanie tego typu interwałów wzmacnia serce i prowadzi do obniżenia tętna spoczynkowego, co pozytywnie wpływa na kondycję oraz zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia.

TRENING OPOROWY,
dzięki któremu:
– zwiększycie siłę mięśni ,
– zapobiegniecie utracie mięśni podczas odchudzania,
– poprawicie wytrzymałość ścięgien i więzadeł,
– poprawicie metabolizm glukozy,
– zredukujecie tkankę tłuszczową, szczególnie brzuszną wisceralną,
– poprawicie stan kości zapobiegając osteoporozie.
Pośladki 3D/ BOSU- z wykorzystaniem
BOSU 3D
Nasze „pupy” nie mają łatwego zadania – chcemy, by były jędrne, choć przez większość czasu każemy im siedzieć. Trening ten został stworzony właśnie po to, by je podnieść – dosłownie i w przenośni. Opiera się na wzmacnianiu dolnych partii ciała, technika łączy w sobie wybuchowe cardio odpowiedzialne za ekspresowe spalanie tłuszczu z metodami, opierającymi się na rzeźbieniu pośladków. Wzmocnienie mięśni, kształtowanie dolnych partii ciała, wyszczuplanie i redukcja cellulitu, wysmuklenie sylwetki to tylko niektóre z korzyści wynikające z tych zajęć.
Oprócz tego ćwiczenia z BOSU rozwijają umiejętności motoryczne oraz wzmacniają umysł. Zalety ćwiczeń przy użyciu BOSU 3D: poprawiają koordynację ruchową i refleks, równowagę ciała i wytrzymałość, ułatwiają wypracowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała i korygują wady postawy, wzmacniają mięśnie przykręgosłupowe i uelastyczniają kręgosłup.

Ćwiczenia na połowie piłki do balansowania to także świetny sposób na przygotowanie się do uprawiania sportów, które wymagają umiejętności utrzymywania równowagi, takich jak narty, snowboard, tenis. Pamiętajmy, silne mięśnie to sprawność, a co się z tym wiąże – lepsze wyniki i profilaktyka kontuzji. Przecież nie od dziś wiadomo, że lepiej zapobiegać niż leczyć.
Zazwyczaj każdy z Nas wybiera taką formę aktywności, jaka jest najbliższa jego preferencjom (sprawia najwięcej przyjemności). Jednak nierzadko musi dokonywać wyboru ze względu na stan swojego zdrowia. Wówczas warto, aby taką formę aktywności kontrolował trener lub terapeuta, ponieważ to także zapobieganie i prewencja w powstawaniu tzw. chorób cywilizacyjnych (polepszenie sprawności układów: krążenia, oddechowego, ruchowego, przeciwdziałanie stresowi).
Jeśli nie wiesz co wybrać, jaki trening będzie dla Ciebie dobry, zapraszamy na konsultacje. Dobierzemy, doradzimy, zmotywujemy! Zespół Perła Wellness.

mgr Joanna
Zabłocka-Leonowicz
(trener /fizjoterapeuta)

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *