Znajdź fachowców w swojej okolicy razem z PGE

2020-07-09 3:45:41

Znalezienie dobrego fachowca, który szybko i sprawnie zrobi remont, skutecznie naprawi cieknący kran, czy właściwie zainstaluje panele fotowoltaiczne, nie jest sprawą łatwą. PGE Polska Grupa Energetyczna ma propozycję, która tę trudną czynność ułatwi – to platforma Fachowcy, dostępna z poziomu strony internetowej i aplikacji mobilnej.

Mamy w kraju wysokiej klasy fachowców, których profesjonalizm jest znany i doceniany  także poza granicami Polski. Swego czasu, tuż po przystąpieniu Polski do Unii  Europejskiej, głośno było o polskim hydrauliku. Przedstawiciele krajów „starej” Unii Europejskiej bali się, że Polacy przyjadą do ich państw i odbiorą pracę miejscowym. Wtedy chodziło o cenę usług, ale szybko okazało się, że polscy specjaliści wyróżniają się także wysoką jakością pracy.

Być może popularność polskich usług sprawiła, że z czasem trudniejsze stało się znalezienie dobrego fachowca w kraju. Każdy, kto przechodził przez
remont domu czy mieszkania, wie, jak trudno o dobrą ekipę, która szybko i sprawnie  wykona pracę, i – oczywiście – najlepiej niedrogo. Podobnie jest praktycznie z każdym zleceniem, związanym z naprawą wadliwych instalacji w domu czy sprzętu AGD.

Fachowcy jednak nie wyjechali, jest ich w kraju mnóstwo i wykonują swoją pracę na bardzo wysokim poziomie. Tyle że nie jest łatwo do nich trafić. Podobnie zresztą jest w przypadku samych usługobiorców. Ich praca polega przede wszystkim na znajdywaniu
klientów, a kiedy ktoś jest zajęty pracą praktycznie przez cały dzień, takie wyszukiwanie nie jest proste. Zwłaszcza, że zdarza się przecież dość często, że ktoś, z kim fachowiec już umówił się na pracę, rezygnuje z niej i nagle taki drobny przedsiębiorca zostaje i bez zajęcia, i bez zarobku.

Rozwiązaniem tych problemów może być stworzona przez PGE Polską Grupę Energetyczną platforma Fachowcy, na którą składają się strona internetowa  fachowcy.gkpge.pl oraz aplikacja mobilna, dostępna w App Store i sklepie Google Play. To darmowa platforma, na której mogą rejestrować się zarówno klienci, jak i specjaliści,
którzy klientów poszukują.

Klienci po rejestracji umieszczają w serwisie informację o swoim zleceniu, razem z opisem zakresu prac, ich specyfikacją i budżetem przeznaczonym na ten cel. Na taki anons będą mogli odpowiedzieć przedsiębiorcy, którzy specjalizują się w  poszukiwanych przez klienta usługach. Spośród zainteresowanych fachowców klient
będzie mógł wybrać trzy oferty, a system dolosuje jeszcze dwie dodatkowe. Przedstawiciele tych pięciu firm będą mogli przesłać bezpośrednio do zainteresowanych swoje oferty, w których zawarta będzie wycena oraz harmonogram
robót.

Po tym, kiedy usługa zostanie wykonana, klient będzie mógł ocenić realizację zlecenia przez firmę. Dzięki temu kolejni zainteresowani będą mogli sprawdzić, jak wykonawca sprawdził się w poprzednich pracach.

 

Podobnie sytuacja wygląda po stronie specjalistów i firm, które zarejestrują się na stworzonej przez Grupę PGE platformie Fachowcy. Po założeniu konta i wprowadzeniu informacji o tym, jaki zakres pracy firma jest gotowa wykonać, oraz lokalizacji, można
już zgłaszać się do poszczególnych ogłoszeń, akceptować zaproszenia, przesyłać oferty i znacznie zwiększać tym samym szansę na dodatkowe zlecenia.

Lokalizacja firmy, a także informacja o miejscu ewentualnego zlecenia jest bardzo ważna, bo ideą platformy Fachowcy jest kojarzenie klientów z zainteresowanymi firmami właśnie na szczeblu lokalnym. Celem takiego spozycjonowania platformy był
rozwój lokalnych przedsiębiorców i możliwość pozyskiwania klientów w najbliższej okolicy. To bowiem przedsiębiorcom oszczędza i czas, i pieniądze, i pozwala prowadzić biznes bez konieczności poszukiwania klientów o kilkadziesiąt kilometrów od miejsca zamieszkania.

Jest jeszcze jeden cel, jaki Grupa PGE postawiła sobie, tworząc platformę Fachowcy. Chodzi o powrót do normalnego funkcjonowania gospodarki po okresie, kiedy praktycznie stanęła ona wskutek epidemii. Platforma Fachowcy to kolejny etap akcji
prowadzonej przez Grupę PGE pod nazwą „Polskie – kupuję to!”.

Akcję rozpoczęli spontanicznie pracownicy Grupy PGE, którzy wymieniali się informacjami o dobrych polskich produktach i godnych polecenia lokalnych firmach usługowych, korzystając z wewnętrznych kanałów komunikacyjnych firmy. PGE uznała,
że tę aktywność warto wesprzeć, bo wymiana informacji o rodzimych towarach i  usługach sprawi, że konsumenci będą je chętniej nabywali, co pomoże polskim firmom. Na wewnętrznych stronach Grupy PGE pojawił się specjalny blog, na którym można było rekomendować polskie towary, firmy usługowe czy miejsca wypoczynku.  Jednocześnie PGE postanowiła tę akcję rozszerzyć na cały kraj i stąd pomysł na  trwającą obecnie akcję „Polskie – kupuję to!”.

PGE w ramach działań związanych z kampanią uruchomiła na platformie handlowej PGE eSklep specjalną zakładkę z produktami oznaczonymi jako produkt polski z logo „Polskie – kupuję to!” po to, aby klienci, którzy chcą wspierać polską gospodarkę bez problemu odnaleźli odpowiedni asortyment. Jednak w przypadku usług, które przecież często mają zasięg lokalny, potrzeba było innego rozwiązania, stąd pomysł stworzenia platformy „Fachowcy”.

– Zapraszamy wszystkich polskich przedsiębiorców do współpracy w ramach „Polskie – kupuję to!”. Te dwie platformy są dla Państwa – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes  zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej. Warto dodać, że PGE ma doświadczenie
w kwestii kojarzenia klientów z drobnymi przedsiębiorcami, zajmującymi się usługami. Od dawna ma ona ofertę, w ramach której poza zakupem energii klient może wybrać opcję, gwarantującą pomoc takich specjalistów jak elektryk, technik urządzeń grzewczych i gazowych, hydraulik, ślusarz, szklarz, dekarz, informatyk, czy też serwisant urządzeń AGD. Ta oferta o nazwie „Przyszłość bez awarii” cieszy się z roku na rok większym zainteresowaniem klientów Grupy PGE, co jasno pokazuje, jak duża jest potrzeba zagwarantowania sobie usług wysokiej klasy fachowców, którzy pomogą w razie problemów w domu czy mieszkaniu.

Jak się zarejestrować na platformie „Fachowcy” Rejestracji można dokonać albo na
stronie internetowej platformy „Fachowcy”, którą można znaleźć pod adresem  fachowcy.gkpge.pl, albo poprzez aplikację, która dostępna jest w App Store oraz w sklepie Google Play. Proces rejestracji wygląda nieco inaczej dla klientów, a nieco inaczej dla zainteresowanych firm.

Klienci podają w formularzu rejestracyjnym swoje imię i nazwisko, adres email oraz – opcjonalnie – numer telefonu. Następnie wpisują wybrane przez siebie hasło. Po  zakończeniu tej części rejestracji na wpisany adres wysyłany jest link. Po kliknięciu na
ten link konto jest aktywowane. Wtedy klient wypełnia ankietę, w której wskazuje,  jakiego typu usługami jest zainteresowany, jaki jest zakres prac i budżet, a potem oferta już trafia do serwisu, gdzie mogą ją podejrzeć firmy, działające w danej branży. Można uzyskać trzy oferty od zainteresowanych przedsiębiorców, a dwie dodatkowe losuje system. Wtedy już można rozmawiać o szczegółach i wybrać najbardziej atrakcyjną ofertę.

Przedsiębiorcy muszą uzupełnić nieco więcej danych. Przy rejestracji powinni wskazać, w jakiej branży działają. Takich branż jest dziewięć – są to budowa/remont  domu/mieszkania, inteligentny dom, OZE, roboty ziemne, rozbiórka i przygotowanie terenu pod budowę, sprzątanie, usługi, wykończenie wnętrz i  zagospodarowanie terenu. Katalog usług jest systematycznie poszerzany o nowe kategorie.
Po tym wyborze konieczne jest jeszcze wskazanie kategorii. Nie jest to trudne. Przykładowo – przedsiębiorca, który jako branżę wybrał OZE, w przypadku kategorii będzie musiał wskazać, czy zajmuje się kolektorami słonecznymi, które grzeją wodę użytkową, czy panelami fotowoltaicznymi. Następnie zaś będzie musiał jeszcze wskazać, czy zajmuje się montażem, serwisem czy naprawą instalacji.

Po tym etapie przedsiębiorca musi podać adres swojej firmy, jej lokalizację, a także poinformować, jak daleko od siedziby firmy chce oferować swoje usługi. Czyli – mówiąc wprost – jak daleko jest gotów dojechać do klienta.

W trzecim, ostatnim etapie  rejestracji przedsiębiorca musi podać nazwę firmy oraz jej NIP i – opcjonalnie – numer REGON. To konieczne, aby system mógł sprawdzić, czy taka firma istnieje i czy dane się zgadzają, co pozwoli na uniknięcie zarejestrowania się na platformie przez osoby
nieposiadające działalności gospodarczej. Ostatnim krokiem jest podanie danych takich jak imię, nazwisko i adres e-mail.

Cały proces rejestracji nie jest trudny, a korzyści płynące z użytkowania platformy i  korzystania z usług polskich fachowców odczuje cała krajowa, a przede wszystkim lokalna gospodarka.

 

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *