ZDROWIE I URODA. Trening z piłką

2018-05-20 9:27:17

Piłka jest jednym z głównych przyrządów kreujących równowagę, daje trójwymiarową możliwość ćwiczeń oraz umożliwia ruch we wszystkich płaszczyznach


Historia pracy z dużą piłką sięga 1930 roku, jednak jej możliwości zostały odkryte dopiero niedawno. W 1960 roku terapeuci ze Szwajcarii używali piłek jako przyboru do rehabilitacji. Powstała dzięki temu cała metoda pracy z dziećmi z porażeniem mózgowym tzw. Metoda Bobath. Stopniowo piłki zaczęto również wykorzystywać do terapii ludzi dorosłych mających problemy z poruszaniem się, z urazami kręgosłupa, do zajęć dla kobiet w ciąży, dla seniorów.

Piłka jest wspaniałym przyrządem poprawiającym stabilizację ciała, to doskonały sprzęt do trenowania równowagi.
-Piłka może być użyta dla osób na każdym poziomie zaawansowania i w każdym wieku.-Poprawia postawę, utrzymując neutralny kręgosłup.
-Poprawia wytrzymałość, siłę i mobilność ciała.
-Poprawia świadomość, koordynację i propriorecepcję.
-Poprzez pracę w pełnym zakresie ruchu, wzmacnia stawy, ścięgna i więzadła, zapobiegając jednocześnie urazom.
-Poprawia siłę środka zarówno od zewnątrz jak i od wewnątrz.

Poznanie umiejętności stabilizowania i wzmacniania tułowia oraz mięśni wewnętrznych środka staje się głównym celem w fitness. Ze względu na duże dysharmonie mięśniowe w naszych ciałach, te ważne mięśnie często są słabe i nie są w stanie poradzić sobie z obciążeniami spowodowanymi siedzącym trybem życia.
Trening na piłce rozpoczyna się od przyjęcia prawidłowej postawy i prawidłowego ustawienia każdego segmentu kręgosłupa.

E.D.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *